VI- всеукраїнський конкурс “Добро починається з тебе” Екологічний проект
“Не будьмо собі ворогами”
Керівник проекту : Вовчанська М.І., педагог-організатор Жукотинської ЗОШ І-ІІ ст.
Проектний девіз:
Станьмо на варті власного майбутнього
Форма проведення:
Скарбниця добрих справ
Актуальність проекту
У час наукових злетів, технічного прогресу і високих технологій зла і жорстокості не поменшало . Вони на кожному кроці чатують на юні людські душі . Зло – багатолике , воно проявляється як егоїзм , душевна черствість, байдужість, жорстокість - страшні хвороби сучасності. І зароджуються вони тоді,коли дитина робить перші усвідомлені кроки у житті.
Жорстокість , садизм підлітків - це вже квіточки, а коріння - у дитинстві.
“Людяність, сердечність,чуйність - цей моральний імунітет проти зла здобувається лише тоді , коли людина в ранньому дитинстві пройшла школу доброти, справжніх людських стосунків, людину можна виховати лише добром”,- так писав В. Сухомлинський.
Нерозумні дії людей - біда усього людства
Сьогодні ми все частіше чуємо слова “екологія”,”забруднення навколишнього середовища”, ”забруднене довкілля”…
Ми вже стали звикати до цих слів і продовжуємо свою бездіяльність.
Нерозумні дії людей на планеті Земля у найближчий час можуть обернутися великими нещастями, бідами усього людства.
В долі природи – наша доля, і ми повинні зробити все для того, щоб використати останній шанс і допомогти рідній природі, тим самим зможемо продовжити життя в наступних поколіннях.
А що можемо ми ?
Що ж можемо ми зробити для навколишнього середовища?
З чого треба почати свої дії?
Хто в цьому допоможе нам?
Як організувати роботу , щоб зберегти надбання природи в нашому селі?
Задумуючись над екологічними проблемами світу, перш за все потрібно дбати про чистоту тієї території , на якій проживаєш ти.
саме такі думки ,які актуальні у наш час, і спонукали розробити проект “не будьмо собі ворогами”
Станьмо розумними господарями на своїй землі
Ми всі дуже добре знаємо, як поводитися, щоб не завдати збитку природі, і багато говоримо про її захист. Але треба кожному почати з себе , душею відчути єдність із природою: бути обережним у лісі, щоб не зламати гілку, бо дереву боляче, воно живе;не залишати після себе сміття, бо землі боляче переносити таку неповагу до себе(скло,пляшки не перегнивають і залишають виразки на тілі землі);
Обережно поводитися з вогнем , бо він може знищити цілі лісові масиви,поля.
Людина відрізняється від тварин своїм розумом, щирим серцем. Тож збережімо кожне гніздечко, не дозволяймо вбивати птахів і тварин, не винищуймо рибу. Станьмо розумними господарями на своїй землі і пам'ятаймо, що екологічне забруднення може призвести до екологічної катастрофи.
Мета проекту :
1. Організувати колектив школи до участі у впорядкуванні та благоустрою пришкільної території та села.
2. Прищеплювати учням усвідомлення відповідальності за утримання в належному стані місця проживання.
3. Виховувати у дітей усвідомлену причетність до корисних справ.
4. Формувати екологічну культуру учнів ; сприяти формуванню етичних взаємовідносин людини з довкіллям.
5.Роз’яснювати серед громадськості та учнів необхідність збереження природних скарбів .
6. розширити уявлення учнів про природне середовище , про значення екологічних чинників для формування , збереження і зміцнення здоров’я.
7. Продовжити ознайомлення учнів з поняттям “екологія”.
8. Формувати уявлення про причинново- наслідкові зв’язки поведінки людей і стану природи.
Учасники проекту:
учні , вчителі, технічні працівники школи, громадськість села.
Очікувані результати:
1. Розвиток почуття милосердя та доброти до всього , що нас оточує;
2. Підвищення ефективності екологічного виховання підростаючого покоління;
3.Формування екологічно доцільної поведінки;
4. Розвиток потреби у спілкуванні з природою, прояв активного ставлення до неї, піклування про її стан у майбутньому.
Реалізація проекту
Зміст діяльності:
1. проведення конкурсів та ігор екологічного спрямування:
- “Дари осені” ( вересень)
- “Замість ялинки – зимовий букет”(грудень)
- Гра –вікторина “Що покласти в рюкзачок для мандрівочок”(жовтень)
2. Проведення Дня здоров’я (вересень)
- ігри на свіжому повітрі “Граймося з нами”
- веселі старти .
3. Проведення засідання поста “Господар” на тему:”Пріоритетні напрями діяльності поста з питань екологічного виховання” ( жовтень).
4. Екологічний тиждень в школі: (жовтень)
- виставка екологічного плакату”землянам- чисту планету”
- операція “очищення берегів річки Дністер”
- операція “Наше подвір”я”
- тренінг “Самооцінка ставлення до природи”
- екологічний вечір на тему : “ Збережемо рідну землю голубою і зеленою”.
5. День довкілля ( квітень)
- благоустрій території школи.
6. Лінійка- реквієм “Біль Чорнобиля з роками не згасає” ( квітень)
Висновок
Екологічні права громадян взаємозалежні з їхніми обов’язками в галузі охорони довкілля . Відповідно до ст.66 Конституції Укораїни кожен зобов’язаний не заподіяти шкоди природі , культурній спадщині ,
відшкодовувати завдані ним збитки.
Ми завжди маємо пам’ятати слова, які повинні стати метою нашого життя:
Багато маленьких справ,
Зроблених багатьма маленькими людьми
В багатьох маленьких країнах світу,
Зможуть змінити обличчя Всесвіту. |