Каталог статей
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
ПМПК [1]
Рада РМК [0]
План роботи методистів РМК [0]
Методичні рекомендації [0]
Пошуково-дослідницька робота [0]
Колегія в.о. [0]
Розпорядження [0]
Листи [0]
Державні закупівлі [1]
Учнівське самоврядування [0]
Шкільні проекти [6]
Психолого-педагогічна консультація [0]
Навчальні досягнення [1]
Рівень вихованості [2]
Рейтинг ЗНЗ [0]
Програма "Обдаровані діти" [1]
200-річчя з Дня народження Т.Г. Шевченка [1]
ДПА і ЗНО [1]
Оздоровлення [0]
Програма розвитку системи освіти [1]
Новини [134]
НАКАЗИ [0]
Пошук
Вітаємо!!!

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Корисні посилання

Пример

Пример

Пример

Фото з галереї
Новини освіти
Календар
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 29
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title
Сьогодні іменниників немає
Головна » Статті » Шкільні проекти

Екологічний проект «Себе я бачу в дзеркалі природи» Ясеницький НВК

Назва проекту: Себе я бачу в дзеркалі природи.

Тип проекту: інформаційно-довідковий, екологічний, виховний, колективний, короткотривалий.

Мета проекту: Виховувати в учнів дбайливе гуманне і духовне ставлення до природи, яке викликає яскраві і позитивні емоції, де кожний учень спроможний бачити і усвідомлювати себе частиною світу природи. Формувати процес накопичення естетичних вражень, отриманих від спілкування з природою, вчити берегти і примножувати її багатства. Вміти оцінювати негативне і бездумне ставлення до природи. Розвивати у дітей комунікативні, творчі здібності і вміння робити висновки, відстоювати свою думку.

Учасники проекту: учні 3 класу.

Керівник проекту: Торищак Галина Михайлівна.

Термін реалізації: ІІ семестр 2012 - 2013 н. р.

 

Зміст проекту

І Підготовчий етап

     1.Визначення та обговорення з учнями теми та завдань проекту.

    2. Розроблення чіткого плану і підготовка учнів до роботи над виховним проектом, визначення основних шляхів досягнення мети і поетапне слідування за ними, виконуючи кожен пункт.

ІІ Реалізація проекту

     1. Дослідницька робота: вивчення друкованих видань та Інтернет-ресурсів (консультації, використання фото, аудіо матеріалів).

     2. Створення доповідей про тварин та птахів лісу.

     3. Випуск стіннівки «Мій рідний край.»

     4. Виготовлення емблем правил поведінки в довкіллі.

ІІІ Підсумок. Презентація проекту.

    
 

 

 

 

 

Презентація проекту: виховна година.

Тема. «Себе я бачу в дзеркалі природи.» (уявна подорож)

Мета: Ознайомити дітей з Червоною книгою та її призначенням. Закріплювати правила поведінки в природі.  Закріпити знання про рослини та тварини лісу, закріпити знання про весняні квіти, їх особливості. Закріпити вміння відгадувати загадки, відповідати на запитання. Розвивати уяву, мислення, увагу, уміння “перевтілюватися”  у рослини. Виховувати повагу та любов до природи рідної землі.

Обладнання: клас прикрашений у вигляді лісу,  правила поведінки в лісі в малюнках, карта подорожі, штучні квіти, ілюстрації, виставка малюнків, картки з завданнями, грамзаписи: звуки лісу, вальс П.І.Чайковського «Вальс квітів»; фонограми пісень «Музикант-турист», «Якщо добрий ти», «Пам’ятки охоронця природи».

                                                      Хід заняття

Вчитель. Ми поговоримо сьогодні про наш спільний дім - Землю, Україну, її екологію, проблеми, пов’язані із діяльністю людини, які турбують не лише наш народ, але й все людство.

     Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,- це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв - усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми - дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.

Тема сьогоднішнього заняття: «Себе я бачу в дзеркалі природи». Що означають ці слова? Природа є такою, якою її робить людина. А отже, дивлячись на природу ми бачимо результати своєї діяльності, своїх вчинків. І не завжди те, що ми бачимо навколо радує наше око. Тож поговоримо сьогодні про охорону природи і про те, що конкретно ми з вами можемо зробити в цій справі.

     Сьогоднi ми проведемо незвичайну виховну годину. Ми підведемо підсумок у роботі над інформаційно-пізнавальним екологічним проектом «Себе я бачу в дзеркалі природи». Зробимо це у вигляді уявної подорожі. Куди ми помандруємо, ви зараз скажете, відгадавши загадку.

Богатир стоїть багатий,

Пригощає всіх малят:

Олега – суничкою,

Леру – полуничкою,

Валеру – горішком,

Віту – сироїжкою,

Таню – ожинкою,

Тому – калинкою,

Карину – малинкою,

Сергійка – лозинкою (ліс).

-Так, зараз ми з вами помандруємо до весняного лісу.

Учень.

Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила.

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю, убрану весною,

Вранці зустрічають.

Вчитель. Ось і прийшла до нас весна і скоро забуяє своїми запашними квітами та зеленими травами. Сьогодні ми з вами будемо насолоджуватись пахощами  та звуками весняного лісу, розкриваючи його таємниці. А таємниць у лісі дуже багато.

- Отже починаємо нашу мандрівку. Сьогодні ми будемо туристами і подорожувати будемо пішки, а щоб не сумувати в дорозі, заспіваємо пісню.

(Звучить пісня «Музикант-турист» муз. Ю.Чичкова, сл. І.Бєлякова)

1.Хоч рюкзак на плечі тиснув

Та турист не сумував.

Другокласник наш не киснув,

Йшов і пісеньку співав.

П-в: Посміхались променисто

Сонце, небо і земля.

Гарна пісенька в туриста:

Тра-ля-ля-ля-ля-ля-ля-ля-ля!

Тра-ля-ля-ля-ля!

2.В лісі сойки та синиці

Щебетали цілий день.

А коли співають птиці –

Веселіш складать пісень.

- Ось і дібралися до лісу.

- Давайте скажемо чарівні слова, щоб ліс не боявся пропустити нас до себе.

Лісе, лісе, перелісся,

Перед нами розступися,

І у полі, і у лузі,

Ми природі вірні друзі.

 - А тепер прислухайтеся, чи впустив нас до себе ліс?

(Звучить грамзапис весняного лісу. Чути спів пташок, діти слухають, аж раптом чути якийсь шум і спів пташок припиняється. З'являється Лісник).

Вчитель:Дивіться, хто нас тут зустрічає. Доброго дня вам, пане Лісник, а ми до вас в гості прийшли.

Лісник: В гості? А хто вас кликав? Я ще від минулих гостей не оговтався: насмітили, все понищили, звіряток моїх образили, ні! Закрита сюди дорога!

Вчитель: Але  наші дітки не такі. Вони вміють себе поводити в лісі, і тварин та рослин дуже люблять.

Лісник: Ну гаразд, бачу ви такі гарненькі та привітні, мабуть ви не можете бути поганими. Але все ж я б хотів дізнатись, чи маєте ви право подорожувати у моєму лісі. Для цього ви повинні розказати  правила поведінки у природі.

Вчитель. Готуючись до цієї подорожі діти виготовили емблеми  поведінки у довкіллі, тому зараз вони покажуть і розкажуть, як себе будуть вести під час подорожі.

 

Лісник. Бачу я, що ви справді добре підготувалися до подорожі, тому хочу вам допомогти. Є у мене чарівна карта , вона стане вам у пригоді, допоможе здійснити цікаву мандрівку моїм лісом.

(Лісник дістає карту, на якій записано маршрут подорожі.)

Маршрут подорожі.

  1. Чисте узлісся..
  2. Лісова школа.
  3. Джерельце.
  4. Первоцвіти.
  5. Галявина відпочинку.
  6. Довідкова.
  7. Червона книга.
  8. Підсумкова.

І. Чисте узлісся.

         Ми з вами прибули на першу зупинку «Чисте узлісся». На ній нас чекає дві гри.

     Дуже часто гуляючи в лісі ми з гіркотою зустрічаємо сміття. Зустрічаємо, засмучуємося і залишаємо лежати на тому ж місці, часто через те, що спадає на думку: «Нічого, дощиком, мовляв, розмиє, згниє, загалом кудись подінеться». Але це зовсім не так. Зараз  ми взнаємо,що треба робити, щоб узлісся було чистим.

Гра «Впізнай за описом».

     Кожен з вас попередньо отримав завдання, яке ви виконували на картках і тримали від товаришів в секреті. Зараз ми послухаємо ваші висловлювання про речі, які засмічують навколишнє середовище. Треба вгадати, що саме мали на увазі ваші однокласники.

 

 

- Молодці, добре справилися з завданням. Отже в лісі можемо зустріти різні рослини: дерева, кущі, трави; а також звірів, птахів, комах, плазунів. І всі вони потрібні для природи і для нас з вами.

Потрібні усі — і злі, і привітні,

Страшнючі потвори і ті необхідні.

На світі потрібен усяк, хто в нім є,

Чи мед, чи отруту, чи ще що дає.

Важко живеться кішці без мишки,

І мишці без кішки не легше ні трішки.

Варті всі життя на землі —

І мусять це знати великі й малі.

●Робота з прислів’ями.(Робота в парах)

Поповнимо свої знання прислів’ями та приказками. Парам потрібно швидко скласти прислів’я чи приказку, з’єднавши початок і кінець.

Ліс і вода - / брат і сестра.

Ластівка день починає, / а соловей кінчає.

Де звіру живеться, / там він і ведеться.

Де багато пташок, / там немає комашок.

Зруйнуєш гніздо пташине, / не буде в тебе родини.

Зозуля стала кувати - / морозу не бувати.

Не знаємо ціну водиці,  /доки не висохла криниця.

Чим далі в ліс,  /тим більше дров.

У кожного солов’я / пісня своя.

ІІІ. ДЖЕРЕЛЬЦЕ.

- Ось ми прибули до наступної зупинки.

Лісове джерельце, добре в нього серце,

Всім дає водиці: і звірятку, й птиці,

Дереву й травиці, квітці і людині,

Тому не міліє, дзюркотить, радіє.

Із лісів дзвінкою витіка рікою.

Як відомо з джерельця може початися струмочок, потім річечка і нарешті велика повноводна ріка. Але людина своєю діяльністю завдає шкоди також і водним ресурсам нашої планети. Ось послухайте ,що побачили хлопчики,які прийшли до річки купатись.

 

З 2001 року в Україні проводиться конкурс «До чистих джерел», його мета – розчищення, повернення до життя старих, замулених криничок.

 

ІV. ПЕРВОЦВІТИ.

Вчитель. Ми прибули на наступну зупинку.

 Не можна уявити весняний ліс без перших квітів. Але якщо люди не перестануть винищувати ці чудові квіти , то може статися так, що скоро ми не побачимо багатьох рідкісних квітів у природі.

     Щороку в Україні проводиться компанія "Первоцвіт", направлена на припинення збору, перевезення та торгівлі зникаючими первоцвітами.

     Більш ніж 20 видів ранньоквітучих рослин може у найближчі роки зникнути в Україні, якщо не припиниться масове знищення. Це такі квіти як підсніжник, конвалія, зозулині черевички, нарцис, шафран, сон великий та інші рідкісні весняні квіти.

- Що ми можемо зробити для збереження таких красивих квітів? ( Не зривати, не купувати)

- Будемо милуватись первоцвітами в лісі і не будемо забувати, що до краси можна доторкнутись тільки серцем.

А зараз спробуйте уявити себе квітами.

 

 

- Дмухнув весняний вітерець і переніс наші чудові квіти на наступну зупинку «Галявину відпочинку».

 

V. ГАЛЯВИНА ВІДПОЧИНКУ.

Танок квітів.

 

VІ.ДОВІДКОВА.

Діти презентують свої доповіді про тварин та птахів лісу.

 

VІІ. Червона книга.

     Червона книга є основним державним документом з питань охорони тваринного і рослинного світу. Вона містить узагальнені відомості про сучасний стан тварин і рослин країни, які перебувають під загрозою зникнення, і заходи щодо їх збереження.

     У 2009 році вийшло нове третє видання Червоної книги України.

Червона книга складається з двох томів: Тваринний світ та Рослинний світ.

Демонстрація сторінок Червоної книги:


Статус. III категорія.Таксономічна характеристика. Один з 5 видів роду; один з 2 видів роду у фауні України.

Поширення. Донецька та Луганська областi. Ареал охоплює степи та пустелi Євразiї (Передкавказзя, Кавказ, Закавказзя, Серед. Азiя), Пн. Африку.

Місця перебування. Степові місцевості - схили, крейдяні відслонення, яри. Зустрічається на піщаних борових терасах.

Чисельність. Незначна.

Причини зміни чисельності. Розорювання степів, застосування пестицидів тощо; наявність ворогів - лисиць, тхорів, куниць, сов, канюка.

Особливості біології. Веде нічний спосіб життя. Живе в норах; як тимчасові схованки використовує ямки в землі, щілини між камінням тощо. Зі зниженням температури повітря стає малорухливим, а теля випадання снігу залягає у зимову сплячку (5 - 6 місяців). Живиться безхребетними і дрібними хребетними (комахами, ящірками, зміями, гризунами), а також яйцями птахів, які гніздяться на землі; іноді - рослинами. Парується в кін. березня - квітні. Тривалість вагітності і кількість виводків не встановлено. Виводки з 4 - 8 малят зустрічаються в кін. квітня - вересні. Статевозрілим стає у віці близько року.

Розмноження у неволі. Відловлені вагітні самки у неволі народжували і вигодовували малят. У Київському зоопарку одержано три покоління їжаків вухатих (1989 - 1991 рр.).

Заходи охорони. Занесено до Червоної книги Української РСР (1980). Охороняється в Українському степовому та Луганському природних заповідниках.

 

 

Категорія: Шкільні проекти | Додав: turka20 (03.12.2014)
Переглядів: 1990 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:



Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz