ПОЛОЖЕННЯ ПРО РЕЙТИНГОВУ ОЦІНКУ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТУРКІВСЬКОГО РАЙОНУ
- Загальні положення
- Рейтингова система оцінки організації та результативності діяльності загальноосвітніх навчально-виховних закладів Турківського району – це система кількісної оцінки якості управлінської, навчально-виховної, методичної, адміністративно-господарської, фінансової, виконавської дисципліни навчальних закладів усіх типів та форм власності, які підпорядковані відділу освіти.
- Рейтингова оцінка діяльності навчальних закладів визначає місце навчального закладу відповідно до кожного показника та за всіма показниками в цілому.
- Рейтинг дає можливість:
- виявити реальний стан організації та ефективності здійснення навчально-виховного процесу;
- визначити ефективність управління навчальними закладами;
- розробляти систему та підвищувати ефективність зовнішньої відповідальності керівників навчально-виховних закладів перед замовниками освіти;
- ефективно впроваджувати щорічну обов’язкову звітність керівників перед громадськістю;
- досліджувати ефективність роботи ЗНЗ за декілька років за різними показниками в динаміці;
- якість підготовки до проведення атестаційної експертизи навчальних закладів;
- визначати вплив одних навчальних закладів на інші;
- попередньо визначати опорні навчальні заклади з певних питань;
- об’єктивно проводити моральне та матеріальне стимулювання роботи навчальних закладів у цілому та окремих працівників;
- приймати відповідні управлінські рішення щодо удосконалення управління якістю освіти на рівні як окремих навчальних закладів, так і району в цілому, вносити корективи в програму розвитку освіти району.
- Мета, завдання і принципи
- Метою запровадження рейтингової оцінки діяльності загальноосвітніх навчальних закладів району є безперервне відстеження окремих показників розвитку освітньої галузі (результатів управлінської та педагогічної діяльності), своєчасна корекція роботи з урахуванням прогнозованого розвитку освіти в регіоні як в цілому, так і в окремих навчальних закладах, створення атмосфери конкуренції між навчальними закладами, підвищення ролі громадськості в управлінні закладом, вироблення системи зовнішньої відповідальності керівників навчальних закладів з обов’язковою звітністю про свою діяльність перед замовниками освіти. У кінцевому підсумку рейтингова оцінка ефективності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів стимулюватиме підвищення результативності управлінської та педагогічної діяльності.
- Основними завданнями рейтингу є:
- покращення якості організації навчально-виховного процесу в закладах освіти;
- підвищення результативності навчально-виховного процесу;
- підвищення ефективності управлінської діяльності, покращення виконавської дисципліни адміністрацій навчальних закладів;
- зростання творчої активності педагогічних колективів;
- залучення громадськості до розробки освітньої політики в регіоні;
- посилення ролі державно-громадської форми управління навчальними закладами шляхом громадського обговорення результатів рейтингу;
- об’єктивне моральне та матеріальне стимулювання роботи як цілих педагогічних колективів, так і окремих педагогічних та управлінських працівників зокрема;
- Рейтинг діяльності навчальних закладів здійснюється на основі принципів демократизму, науковості, об’єктивності, колегіальності, гласності.
- Учасники рейтингу
- Учасниками рейтингу є загальноосвітні навчальні заклади, які підпорядковуються відділу освіти.
- За окремими показниками рейтингова оцінка діяльності навчальних закладів здійснюється для кожного типу навчального закладу окремо ( або за всіма показниками).
- Показники, критерії оцінювання та форми запису результатів рейтингу
- Показники, критерії оцінювання та форма запису результатів визначаються відповідно до додатків 1-14.
- Пріоритетними у визначенні рейтингу навчальних закладів є:
- результативність навчально-виховного процесу за наслідками контролю відділу освіти впродовж навчального року;
- результати участі учнів в олімпіадах, різноманітних конкурсах, змаганнях різних напрямків та рівнів;
- результати участі педагогів у науково-методичній роботі на різних рівнях;
- зміцнення навчально-матеріальної бази викладання навчальних предметів, забезпечення оптимальних умов функціонування школи.
- Підведення підсумків та заохочення педагогічних колективів за результатами рейтингу
5.1. За результатами рейтингового оцінювання, яке проводиться за окремими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.02 №1298 «Про оплату праці працівників на основі єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» може здійснюватися матеріальне заохочення керівників навчальних закладів у розмірі 10-30 % від посадового окладу в межах затвердженого кошторису, при наявності фінансування.
5.2. За окремими результатами рейтингу можливе одноразове як моральне, так і матеріальне заохочення. За цим показником можуть визначатися базові навчальні заклади з окремих питань.
5.3. За результатами підсумкової рейтингової оцінки діяльності навчальних закладів за рік видається наказ по відділу освіти та перед початком навчального року (на серпневій районній конференції) проводиться нагородження закладів. |