Каталог статей
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
ПМПК [1]
Рада РМК [0]
План роботи методистів РМК [0]
Методичні рекомендації [0]
Пошуково-дослідницька робота [0]
Колегія в.о. [0]
Розпорядження [0]
Листи [0]
Державні закупівлі [1]
Учнівське самоврядування [0]
Шкільні проекти [6]
Психолого-педагогічна консультація [0]
Навчальні досягнення [1]
Рівень вихованості [2]
Рейтинг ЗНЗ [0]
Програма "Обдаровані діти" [1]
200-річчя з Дня народження Т.Г. Шевченка [1]
ДПА і ЗНО [1]
Оздоровлення [0]
Програма розвитку системи освіти [1]
Новини [134]
НАКАЗИ [0]
Пошук
Вітаємо!!!

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Корисні посилання

Пример

Пример

Пример

Фото з галереї
Новини освіти
Календар
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title
Сьогодні іменниників немає
Головна » Статті » Новини

На допомогу вчителю початкових класів. Природознавство. Екскурсії в природу

Підготувала вчитель початкових класів Шандровецького  НВК,  Турківського району,  Дзерин  Лєна Миколаївна

Екскурсія – це основний вид краєзнавчої роботи при викладанні природознавства в початкових класах.        

Урок-екскурсія – це особливий вид навчальних занять, що проводяться поза школою: на луках, полі, лісі, саду тощо.

Вступний урок-екскурсія охоплює такі етапи: організація класу;

постановка мети, завдань уроку та  загальна мотивація;

засвоєння нових знань, умінь і навичок;

підсумок уроку;

домашнє завдання.

Макроструктура поточного уроку-екскурсії

організація класу;

перевірка засвоєних знань, умінь і навичок;

постановка мети, завдань уроку та  загальна мотивація;

засвоєння нових знань, умінь і навичок;

узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок.

застосування засвоєних знань, умінь і навичок

підсумок уроку;

домашнє завдання.

Екскурсії можна поділити на 3 групи:

екскурсії в природу;

екскурсії на виробництво;

 екскурсії в музеї

Теми уроків серед природи для учнів 4 класудослідження берега водойми;

краса осіннього лісу;

зв’язки людини з довкіллям;

досліджуємо підготовку парків (садів) до зимівлі;

досліджуємо форму Землі та вчимося орієнтуватися на місцевості;

досліджуємо шкільне подвір’я та креслимо його план

Підготовка до екскурсії 1. Розробка вчителем річного календарного плану, де намічаються екскурсії з кожної теми з урахуванням конкретних місцевих умов.

Визначення навчально-виховної мети кожної екскурсії.

Вибір місця екскурсії і попереднє ознайомлення з ним, визначення об’єктів для вивчення.

Підготовка дитячого колективу – ознайомлення з метою і завданням екскурсії, розподіл завдань та обов’язків, ознайомлення з правилами поведінки на екскурсії.

Підбір екскурсійного спорядження та інвентаря, розподіл його між учнями, призначення відповідальних.

Визначення маршруту і зупинок екскурсії, позапрограмних об’єктів, які можуть викликати інтерес у дітей і до розповіді про які треба завчасно підготуватись.

Завдання та ігри екологічного спрямування

Порівняйте кору молодої берези і старої. Чим вона відрізняється?

Чим відрізняється сосна від ялини? Порівняйте сосну і ялину.

Підберіть слова-характеристики, що відображають красу осені (барвиста, кольорова, строката, святкова…) і вказують на колір осіннього листка.

З якої гілки, ці дітки? Учитель показує дітям плоди горобини, шипшини, дуба, ясена, клена і звертається до них із запитанням: «Поміркуйте, які рослини виростуть із цих  плодів?».

Впізнай мене. Перший гравець розповідає про якусь тварину, але не називає її. Інші гравці відгадують, яку тварину мав на увазі перший гравець. Наприклад: «Вона маленька, сіренька, а хвостик — як шило».

Я дерево. Гравець розповідає про листочки, плоди, кору, цвіт свого  дерева. Інші гравці впізнають, що це за дерево.

Живий календар. Один з гравців називає рослину або тварину в ролі якої він хоче бути. Інші гравці запитують його, що він робить кожної пори року

Гра «Як тварини грають у квача»Зміст і методика гри полягає у тому, що гравці діляться на дві команди і стають в шеренги один напроти одного на відстані 3-4 метри. За командою одна група «тварин»  втікає, а інша їх наздоганяє. Проте, вони мають рухатися по-особливому: як тварини.Наприклад: в одній грі стрибаючи як жаби, в другій - високо піднімаючи ноги як чаплі, чи пересуваючись на бокових частинах ступні, імітуючи хід ведмедя. За кожного спійманого гравця команда отримує одне очко. При повторі гри діти міняються ролями.Перемагає та команда, що першою набрала певну кількість очок.

Конкурси

Чий букет кращий? (Оформлення і назва);

Чарівний листочок  (З яскравим забарвленням, а за формою нагадує дивний витвір);

Хто знає птахів? (Окремі діти пробують імітувати голоси зозулі, дятла, ворони, горобця, сороки, соловейка, синички, інші називають їх);

Ми – артисти (Читання віршів на лоні природи, спів пісень, розігрування сценок, імітація рухів тварин тощо).

Висновки

На екскурсіях, як і на предметних уроках діти вчаться бачити за словом його конкретний зміст, у них збагачується мова і накопичуються конкретні знання про природу. Використання різноманітних ігор, вікторин, екологічної казки, конкурсів під час проведення екскурсій у початковій школі допоможе сформувати у дитини інтерес до засвоєння наукових знань про основні екологічні фактори в розвитку живої природи, стимулювати допитливість та інтерес до її пізнання, ознайомити дітей з перлинами народної мудрості, що привчає до дбайливого ставлення до природи. 

Категорія: Новини | Додав: turka20 (27.11.2014)
Переглядів: 1164 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:



Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz