Вступ. Значення формування здорового способу життя в системі шкільного виховання
Здоров’я людини – найвища особиста і суспільна цінність.
Бурхливий науково – технічний прогрес, поява нових складних видів діяльності змінюють звичайний ритм і характер життя. Зменшується фізичне навантаження та збільшується нервово – емоційне напруження. Погіршуються екологічні умови, в яких знаходиться сучасна людина.
Людина завжди прагнула до зміцнення свого здоров’я, збільшення сил, спритності, витривалості. Проте, незважаючи на величезні успіхи медицини та поліпшення умов життя, кількість хворих неухильно збільшується, а тривалість життя зменшується.
Микола Амосов говорив : «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через лінощі й жадобу, а інколи – й від нерозумності».
Збереження й відновлення здоров’я залежить від рівня культури і становить культуру здоров’я людини. Тому поняття «здоровий спосіб життя» розглядається у співвідношенні тріади : здоров’я – здоровий спосіб життя – культура здоров’я
Здоровий спосіб життя учнів – це сукупність ціннісних орієнтацій та установок, звичок, режиму і темпу життя, спрямованих на збереження, зміцнення, формування, відтворення здоров’я в процесі навчання,виховання, спілкування, праці і відпочинку і передачі його в майбутньому.
Складові здорового способу життя включають елементи, які стосуються всіх аспектів здоров’я, це :
- усвідомлення цінності здоров’я
- доступ до раціонального збалансованого харчування;
- відсутність шкідливих звичок;
- умови побуту;
- умови праці;
- рухова активність.
|