НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ ПІДГОТОВЧОГО, 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ Математика Підготовчий, 1– 4 класи
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Курс математики початкової школи є складовою навчання і виховання молодших школярів із порушеннями опорно-рухового апарату.
Навчання математики виконує низку значущих для розвитку учнів завдань:
– формування математичних знань як важливої невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в сучасному суспільстві,
– ознайомлення школярів з ідеями і методами математики як універсальної мови техніки, ефективного засобу моделювання і дослідження процесів та явищ навколишньої дійсності;
– розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, інтуїції, умінь аналізувати, класифікувати, узагальнювати, робити умовиводи за аналогією;
– опанування учнями системи математичних знань і вмінь, що є базою для реалізації зазначених цілей та оволодіння іншими шкільними предметами.
Вивчення математики у початковій школі збагачує і систематизує у дітей елементарні уявлення про властивості предметів навколишнього середовища, сприяє накопиченню досвіду практичних дій з множинами, забезпечує оволодіння учнями системою математичних знань, умінь та навичок, необхідних у повсякденному житті, сприяє формуванню уявлень про кількість, число, форму та розмір предметів, формує первинні вміння вимірювати і обчислювати довжину відрізків, периметр геометричних фігур, площу прямокутників тощо, графічні вміння. Вивчення математики створює широкі можливості для розвитку пізнавальних процесів, навичок контролю і самоконтролю, уміння планувати свою роботу, аналізувати навчальну задачу (розчленовувати її на частини, виділяти істотне, з’ясовувати взаємозв’язок частин, продумувати і складати план рішення).
У процесі навчання в учнів формуються вміння знаходити різні способи виконання завдання, порівнювати їх між собою і вибирати з них найраціональніший, створюються сприятливі умови для розвитку умінь чітко висловлювати свої думки і грамотно вести записи під час розв’язування різноманітних задач і вправ, по можливості користуватися вимірювальними та креслярськими інструментами (олівцем, лінійкою, циркулем, косинцем).
Важливе значення при навчанні учнів із порушеннями опорно-рухового апарату надається предметно-практичній діяльності, яка забезпечує наочну основу для формування математичних понять і створює передумови для застосування математичних знань під час розв’язування практичних задач. На уроках математики у дітей формується науковий світогляд, відбувається розвиток пізнавальних здібностей, здійснюється підготовка до праці, виховання багатьох цінних рис і якостей особистості. |